Scen för en kvinna

Ikväll så är det tänkt att vi ska visa upp förslag på monologer och dialoger i min Acting for the Camera klass.
Min lärare (regissören Neil Weiss) bad min att denna termin hitta en dialog (när två personer agerar mot varandra) som inkluderar en redan stark, mogen kvinna (han tycker jag är för kvinnlig och ser för mogen ut för en yngre roll) som möjligtvis redan har barn + gärna en väldigt dramatisk scen med mycket jobbiga känslor och frågor som pågår.
Han föreslog att jag skulle ta mig en titt på Henrik Ibsens verk "A doll's house", som han trodde skulle passa mig trotts att det är mer of a period piece pjäs.
Tror dock att denna scene skulle kunna passa mig väldigt bra. Detta är en scen ur The Duchess. En väldigt dramatisk och gripande skildring av en hertiginna från England, som lever i ett väldigt disfunktionellt och dött äktenskap. Är även baserad på en sann historia, vilket är extra lockande för mig.
Vi bör i vilket fall ta med oss 3 olika förslag, så det är bara att hoppas på det bästa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback