Som ett barn på nytt

Har aldrig sett The Wizard of Oz förutom som en liten bildbok i min sommarstuga,... egentligen fy skam på mig eftersom jag vill jobba med film och detta var en av de första filmerna i färg!
Men åh så mysigt var det.
Fick mig att tänka väldigt mycket på Dalarna (där vi har vår sommarstuga) och alla somrar man sprang omkring där som liten och lekte.
The Wizard of Oz var verkligen en reminder om barndomen.
Rolig, fantasifull och oj så vänskaplig och uppfinelserik!
Älskade verkligen att se vilken teknologi de använt för att skapa vissa special effekter. Inte illa måste jag säga för att vara från runt år 1939 :)
Verkligen en san klassiker som alla vuxna borde visa sina barn.
Och nu fattar jag äntligen vad min pojkvän menar när han säger "My little munskin"!

Kommentarer
Jossan säger:

Det är så roligt att se din svenska förfalla! Puss på dig, ses snart

2012-05-14 | 08:58:57
Bloggadress: http://josefinalgkrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback