Long time no see= work, work, Work!

Yeap yeap, har varit väldigt upptagen senaste veckan med prov, asm, repetitioner etc.. och lugnare blir dte inte till veckan då jag har repetition efter repetition för sound of music. Premiär på Fredag!!
Är dessutom sjuk sen i fredags, så tog beslutet att stanna hemma och kurera mig i dag.. men nu måste jag i väg på repetition. Har dress-rehearsal today! Plus att de beslutat sig att jag ska få ha på mig en Body-mic under föreställning. Känner mig hedrad att vara en av de 7 (av 30) nunnor som kommer få bära det! :D
I vilket fall, har haft en massa kul också sen sist jag skrev, så tänkte dela med mig av några få händelser:
Förra lördagen åkte jag och Danni till bergen och klättrade (dock på "vandringsled"... vet dock inte om jag skulle kalla det det men.) Vi åkte dit ganska sent så det hann bli mörkt halvvägs upp för berget, men vi hade ficklampor och månen lyste i princip som en stor gatlampa, så det gick bara bra ändå :)
I vilket fall väldigt cool upplevelse! Plus att vi stannade och lyssnade på Fever Ray där uppe! Majestätiskt!
I fredags hade jag Jazzdansklass och jag börjar äntligen få till allt som har med teknik att göra!!!! Fick till och med kommentaren "Really good job today Mikaela" från min lärare :) välförtjänt!
Efter det så lagade jag och Yodo middag, blev potatis och purjolökssoppa med vitlöksbröd och rödvin.. sen såg vi "Underworld" och mös i soffan.
Något som dessutom var det mysigaste under helgen, blev mer mys i tv soffan under lördagen. För det första för att jag och Danni satt och såg "500 days of Summer", (Yeap, har entligen sett den!) medan vi satt och åt popcorn med ranchdipp!... eller ja, det gjorde i a f jag.
Sen kom Chris, Jan och jennifer också hem och gjorde turkiskt tea, vilket var totalt underbart. Så vi satte oss återigen i soffan och kollade på "Sweeny Todd" allesammans. Jag, Danni, Chris, Jan, Jennifer och Natsuki.
Väldigt familjär och mysig kväll!
Känner att jag behöver lite fler sånna här framöver :)

Kommentarer
Mamma säger:

Det var så roligt att skypa med dig igår. Jag hoppas att du mår bättre. Lycka till på fredag. Skicka gärna bilder från musikalen.Kram.

2011-10-19 | 21:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback