Just enjoy the show

Yeap! Det var vad jag och Yodo gjorde i lördagskväll efter Rodeon, då vi gick till AMC Theatren(biografen) och såg "Moneyboll" i närheten av där jag bor ... den ursprungliga planen var dock att se "50/50", men den började så sent när vi väl kom dit och jag skulle upp dagen därpå för att åka och vara Asm för "The reading production" av filmmanuset "Polariod".
Har jag inte nämnt det? Jag är nu mera Assistant stage manager för productionen av "Polaroid" och "The bronz star" under regissören Neil Weiss (som bland annat jobbar för Discovery channel!)
Jag jobbar tillsammans med Danni, eftersom jag tipsade honom om det hela efter att min lärare Dan dragit mig åt sidan för att höra om det här var ngt som skulle intressera mig.
Känns väldigt skönt att jobba med Danni, eftersom jag då kan jobba med båda productionerna och vi kan backa upp varandra! :)
Så under söndagen läste vi igenom manuset, jag och Danni tog anteckningar på det övriga som blev sagt under mötet (ändringar och sånt..... i princip allt Neil sa) och såg till att låsa efteråt. Det är i princip våra arbetsuppgifter + att springa lite ärenden och göra en närvarolista som måste fyllas i varje gång vi träffas.. ÅH! OCH skicka ut mejl med viktig info till alla som medverkar of course.
I vilket fall, det jag ville ha sagt om filmen i lördags var det att den gav mig tillbaka en stor dos med energi och viljestyrka. Kände att allt som jag varit en aning stressad över förut och osäker på bara rann av mig och att tjurskallen var tillbaka! Kände mig fit for fight med andra ord.
Filmen slutade dock inte fören kl 00.00, så vi fick en väldigt munter nattpromenad hem efter det.
Gjorde min tvätt också för första gången här i helgen!
Ja, jag vet, jag vet.. låter kanske inte så bra, men ni ska bara veta hur mkt kläder jag tog med hit. Har helt enkelt inte BEHÖVT tvätta fören nu!
Detta var soundtracket till filmen.
(Jossan, du borde känna igen det! Gjode jag i a f:) )

Kommentarer
Jossan säger:

Klart jag gjorde! Jag hajade vilken låt du menade redan i titeln på inlägget ;) Lät ju ASM (awesome) att du är ASM, och great att vi har våran vanliga sprudlande Mikaela tillbaka! :D

2011-10-04 | 12:40:16
Pappa säger:

Fantastiskt vad du hinner med :), spännade och lärorikt att få vara ASM i en riktig produktion :)

2011-10-05 | 14:43:25
Mamma säger:

Låten är jättebra! Gu´vad du gör mycket annat än går din utbildning. Det låter som om du hinner med hur mycket som helst. Du lär dig säkert otroligt mycket också och jag hoppas att du tycker att det är roligt. Kom ihåg att vila och sömn också behövs.Fin titel du fått,ASM.Kramar från en stolt mamma.

2011-10-06 | 10:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback