Poweryoga och Mulan

Har det blivit en hel del av idag..
Varit hemma en sista dag nu för att kurera mig mot
förkylningen.
Men imorrn blir det att arbeta igen... hela dagen,
Litterly!
Men, men, idag har det varit lugnt och skönt i a f!^^
Har så kallat "djup-andats" idag,
(det lilla som gått i a f med min snuviga näsa..)
eller som man säger på Yogiska "Medveten utandning(inandning)"
Förutom det så har jag även lärt mig hela Solhälsnigen A & (!) B,
att "stående hund": stretchar hela kroppen och inte bara
ökar blodcirkulationen, utan även stärker och formar musklerna i
ben, armar, mage, axlar, motverkar trötthet och ökar vitaliteten
i kroppen organ och muskulatur.

(och på det viset fick jag lära mig om alla positioner,
hur de bör utföras och vad de är bra för)



Och när jag inte pluggat yoga, har jag idag
kollat på "Mulan"!
What? It's a classic movie^^
Plus! Att visste ni att det är Mikael Persbrandt som är rösten till Shan-Yu?!
That's some pretty creepy ssssstuff!
Har alltid tyckt att Shan-Yu låter as läbbig
och sen visar det sig vara Peace-koren själv som gör rösten!
Har även tagit reda på att det är musikal artisten
Divina Sarkany (se bilden)
som gör Mulan's underbara röst ^^
Åh! Nu har jag jättelust att åka till Asien igen!

A ja, nu ska jag gå och andas lite mer... Medan jag sover.



Kommentarer
Elilo säger:

Du ska till Asien min vän, och du ska till Mulan's hemland.. i see... i see..!! ..Miracles!!!

Fin blogg :)

2010-10-04 | 22:24:25
Mimmi Eriksson As Milae -12 ÅR, EGNA LÅTAR, DANS, SÅNG M.M säger:

Divina är min mamma :D

2012-06-11 | 15:55:50
Bloggadress: http://milae.blogg.se/
Mimmi Eriksson As Milae -12 ÅR, EGNA LÅTAR, DANS, SÅNG M.M säger:

Divina är min mamma :)

2012-06-11 | 15:57:31
Bloggadress: http://milae.blogg.se/
Mimmi Eriksson As Milae -12 ÅR, EGNA LÅTAR, DANS, SÅNG M.M säger:

hoppsan, råka skicka två gånger :P men det stod att kommentaren inte kunde skickats typ så gjorde det igen men det funkade visst :P

Svar: Vad häftigt! Bara en liten fråga förresten, hur hittade du min blogg? :) Hoppas allt är bra med dig annars? Är du också intresserad av att sjunga och skådespel som din mamma? :)
Mikela

2012-06-11 | 15:58:10
Bloggadress: http://milae.blogg.se/
mimmi eriksson as milae säger:

sv: jag minns inte riktigt, det var några månader sen jag skickade kommentaren :p
jadå, allt är bra, själv då? :D
ja det är jag verkligen, även dans som hon :)

Svar: Härligt! Är det något du skulle vilja arbeta inom eller är det mest en hobby?
Mikaela

2012-09-22 | 19:34:42
Bloggadress: http://milae.blogg.se
mimmi eriksson as milae säger:

sv: Ja, jag vill verkligen jobba inom det! :D Jag vill både sjunga, dansa, spela teater och spela instrument. Men mest av allt skulle jag vila göra egna låtar, på riktigt alltså, i studio och sånt :)

Svar: Åh, härligt! Så skulle du helst producera eller själv agera artisten?
Mikaela

2012-09-28 | 22:00:56
Bloggadress: http://milae.blogg.se
mimmi eriksson as milae säger:

sv: Jag förstår inte riktigt med "själv agera atisten", men med "producera" , menar du typ att det är jag som skapar det? :P

Svar: Att vara producent menas att ja, det är du som skapar musiken. Du tar hand om allt i att skapa ett album för en specifik artist. Tar hand om finansiering, låtskrivare, och beats :) Menade i fall du själv vill stå Bakom micken, med min mening agera artisten. Om du vill sjunga.
Mikaela

2012-09-30 | 11:40:01
Bloggadress: http://milae.blogg.se
mimmi eriksson as milae säger:

sv: Jag vill ju helst göra båda... Både få skapa min musik och få sjunga den :)

Svar: Härligt :)
Mikaela

2012-10-01 | 16:33:26
Bloggadress: http://milae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback