Franska reklamer

Vet inte vad det är med mig, men jag har en tendens att utmärka reklamer med fransk musik till mina favoriter.
Här har ni följande:
(ville egentligen lägga in den nya IKEA reklamen, med killen som flyttar in alla sina
kläder i tjejens garderob efter ett one night stand, men den har inte kommit ut på
nätet ännu. Håll dock utkik efter den på TV4)
Hittade även denna assöt fransk McDonalds reklam


Och sist men inte minst denna! Förmodligen min favorit, med musik från "Amelie from Montre Marte".

Älskar att det verkligen har kört steriotyper på alla länderna. Syns både på håret, kläderna och på möblerna var de är ifrån. Inte bara språket... som är ett faktum!
(det bästa tycker jag även är att jag faktiskt Förstår vad alla tjejerna säger... förutom Ukrainskan/Polskan, eftersom jag inte talar det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback