Good morning!

So this morning I decided to surprise my honey with some freshly bakes scones.
I got up at 8 am, trying to be as quiet as possible not to wake him up.
Then I got to work and had 45 min later made a beautiful breakfast for my baby and me.
The scones only needs 10 min in the oven, but since I was barely awake when I got up it took me a moment to grasp what the cook book was trying to tell me as I was reading the recipe.
After that I awoke my sleepyhead and we could both enjoy breakfast infront of the TV, watching an episode of Wilfred.
 
Svenne recept för 16 st Scones:
 
4 dl vetemjöl
4 dl grahamsmjöl
1 tsk salt
4 tsk bakpulver
100 g margarin eller smör
3 dl mjölk eller filmjölk
 
Blanda mjöl, salt och bakpulver i en bunke.
Finfördela smöret  mjölet etc. med fingertopparna till en grynig massa.
Tillsätt mjölken/filmjölken och blanda snabbt.
Dela degen i fyra bullar och lägg dem på plåt med bakpapper.
Platta ut med mjölad hand till önskad tjockhet och diameter.
Skåra varje kaka i 4 delar med mjölad kniv.
Grädda i ugn i ca 10 min med en ungstemperatur på 250°C.
 

Kommentarer
Caroline säger:

Skrev de i min blogg till dig men skriver de i din här med. Jag blev din följare nummer 15 säg till mig när du följer mig tillbaka :)

Svar: Följer dig med :)
Mikaela

2013-07-21 | 22:45:11
Bloggadress: http://Justcaroline.blogg.se
Helen säger:

Det där såg verkligen så gott ut :)

Lust att göra ett bloglovin byte?

Svar: Det var det också :) ja men det är väl klart!
Mikaela

2013-07-21 | 22:52:15
Bloggadress: http://heleeens.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback