Last semester at Citrus College

Nu så! Fick allt jag ville och nu är det dessutom klart och betalt för.
Pratar om mina allra sista klasser på Citrus College. Helt ofattbart att jag dessutom slapp armbåga och slåss om klasser, vilket annars inte är helt ovanligt. Men nu fanns där alltså platers kvar för alla kvarstående klasser jag behöver ta, så detta blir allra sista terminen innan utexaminering framför mig. Helt ofattbart. Jag menar, jag började ju nyss! Men har nog ändå kännts helt lagom att gå där i två år. Hade jag haft mycket längre tid hade det nog både börjat kännas jobbigt och dyrt... för dyrt har det ju redan blivit. 
Extra tack till farmor och farfar som lagt undan lite pengar till oss barnbarn för studier, vilket kom väl till pass då det fortfarande lider minst en månad innan jag får in nästa klumpsumma av studielån och klasserna + extra fees kom att kosta mig 33 000:-
Tillvåren vankas alltså Math 150, Spanish I (eftersom jag redan läst det här hemma i Sverige och därför borde bli en hyfsat lätt kurs att klara av från de kvarstående obligatoriska kurserna jag måste läsa), Pshycology of Human Sexuality, Script and screen writing och Intro to theatre Scenery
Blev tyvärr inga acting classes för våren, men tänkte att jag har ju ändå så många skådespelar projekt på gång att det faktiskt inte gör så mycket.
Hur som helst är det skönt att kunna pusta ut efter kriget om klasser och bara känna mig upprymd inför min sista tid i LA för den här gången.

Kommentarer
Pappa säger:

Härligt att allt är klappat och klart, nu håller vi tummarna för körkortet också :)

Svar: Ooooh ja, det gör vi sannerligen!
Mikaela

2013-01-18 | 17:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback