Februari vår

Senast jag uppdaterade lade jag ut vackra solnedgångs bilder med is och snö. Här är dock vädret en aning annorlunda. Idag har det varit sista April väder med grönska och blomster som om det vore sista Maj. Vaknade klockan 7.00 imorse för att åka och äta gratis pankakor på IHOP (uttalas aj-hopp) med Danni, Angelo och Ian eftersom det idag är free-pancake day! Blev inte riktigt så gratis som jag trott eftersom jag behövde betala både för kaffet och juicen + göra en liten donation för att få de gratis pankakorna. Blev dock en väldigt produktiv dag. Har tagit på mig förklädet och städhanskarna och skrubbat toaletten och dammsugat glovet, samt betalat hyran och fyllt i andra diverse papper som behövdes fyllas i.
(Huset med trädet framför påminner mig något extremt om huset där farföräldrarna bodde när jag var liten. Dansade som en älva runt det trädet om vårarna, iförd farmors vita, lätta, fladrande nattlinnen och morgonrockar)
Sitter nu och lyssnar på Enya och förbereder mig inför kvällens dressrehearsal med Bronze Star. Bara en tre dagar kvar nu till premiären i the Haugh, samt 10 dagar till Americas College Theatre Festival!
Nu ska jag se till att gå och få något i magen innan det är dags att åka!

Kommentarer
Mamma säger:

Ser framför mig en liten Mikaela i farmors nattlinne som dansar runt.Härliga minnen! :)

2013-02-10 | 13:12:49
Uno Engman säger:

Hej,Mikaela. Har varit inne på din blogg och läst. Hoppas det går bra med nya rollen. Vi har varit till Teneriffa en vecka. Sol och 24 grader. Nu i helgen var vi i Dalarna i Romme Alpin och åkte skidor. Mjukt och skönt i backarna. Ha det så bra. Kramar från farmor och farfar.

Svar: Ojojoj, så bra ni har det! Här har vädret skiftat hej vilt från varmt till kallt.. inte konstigt att man känner sig lite småkrasslig. Ja tack, det har gått bra med rollen och i fredags var vi med i tävlingen jag pratade om. Gick otroligt bra men vi var tvungna att ta oss upp för att åka med en buss kl:5.00 till LA och tog mig inte hem förrens 02.00. Men gick verkligen superbra med showen :D Är så himla nöjd!
Mikaela

2013-02-10 | 17:08:13
Pappa säger:

Hej Mikaela,

Härliga bilder. Hoppas premiären går bra. Har ni haft den än? Kram

Svar: Ja den har vi haft, och det fick bra :) Men bästa showen hade vi ändå igår under Americas College Theatre Festival i LA!
Mikaela

2013-02-11 | 22:11:08
Ulla Engman säger:

Jätteroligt att höra. Hoppas du känner dig bättre. Här är vädret grått men milt. Åker till Dalarna nästa helg med Swartlings för att åka skidor på sjön. Hoppas vädret är bättre då. Kramar från farmor och farfar.

Svar: Ja tack! Känner mig mycket bättre nu :) Vädret är faktiskt grått men milt här med för tillfället. Ja hoppas att ni får fint väder och en trevlig dag med Swartlings! Själv åker jag till Las Vegas på fredag :D Kramar och pussar från Mikaela
Mikaela

2013-02-17 | 20:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback