En liten bit av Sverige

Här om dagen for jag till IKEA för att köpa mig en redig osthyvel. Detta är nämligen någonting de lider brist på här i USA och även något jag retar mig redlös på. Är trött på att köpa färdigskivad ost som hinner bli dålig innan man ens hunnit avverka hälften! Dessutom har jag hittills endast stött på Amerikanska ostskärare vilket skär gigantiskt tjocka skivor... och det vill vi ju inte vet av, eller hur?
Så det fick helt enkelt bli en liten nostalgi tripp till IKEA för att besöka Svenskheten!
(Fick även komplimanger från tjejerna i bilden nedan för mitt hår som såg kortklippt ut under mössan. Kanske blir pixifrisyr någon gång inom den snara framtiden ändå...?)
Bilderna ovan tycker jag har lite Kalifornien vs Sverige inspiration i sig :)
 
Efter att jag gått en runda kring varuhuset och hittat igen och köpt mig min rostfria osthyvel kom Danni och mötte upp mig. Där på gick vi tillsammans för att titta vilka möbler butiken kunde erbjuda oss för ett rimligt pris och en modell vi kunde komma överens om.
Inte direkt det lättaste när magen började kurra på oss båda och vi faktiskt inte kommer flytta ihop för en någon gång till hösten.
Men här har ni några möbler och en glass som vi faktiskt kunde kompromissa om!
That's how we say goodbye in swedish.
Thanks for shopping at IKEA and see you soon!

Kommentarer
Mamma säger:

Osthyveln är verkligen en bra uppfinning!

Svar: Definitivt en av de basta! Precis som Gouda osten :) mmmmm!
Mikaela

2013-02-21 | 21:41:53
Pappa säger:

Hmm, inte bra om du retar dig redlös, då blir du ju bakis dan efter :) Tur att IKEA finns!

Svar: Hahhahahah!! nej da, jag blir aldrig bakis ;D for jag dricker mattligt ;) absoult! Rikligt med tur!
Mikaela

2013-02-21 | 22:32:40
Josefin säger:

Jag tror inte att det var så pappa menade ;) Han menade nog att man dricker sig redlös, inte retar sig. Älskar dig!

Svar: Hahah, jo jag förstod det sötnos ;) Jag är inte helt bakom flötet. Älskar dig också Jossegossa!
Mikaela

2013-02-24 | 19:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback