Americas College Theatre Festival

Jaha, nu var det alltså över. Nu har vi alltså uppträtt med Bronze Star för sista gången... om vi inte tar oss vidare till finalen i Washinton DC vill säga. Känns otoligt konstigt.. Mest på grund av att jag jobbat med denna produktion i snart 2 år nu! Först och främst jobbade jag som Assistant Stage Manager tillsammans med Daniel inför förhandsproduktionen av Bronze Star när jag precis flyttat till USA hösten 2011, och har för mig ett mycket sentimentals värde eftersom jag och Daniel blev ett par kvällen då vår del i produktionen tog slut. 
I höstas gick jag på audition då hela pjäsen skulle sättas upp och blev tilldelad rollen som hippi, vietnamesisk prostituerad, död civil vietnam, kvinna i begravningståg, samt koreograf för hela produktionen.
Nu under våren, inför ACTF, tilldelades jag rollen som Maddie (den kvinnliga piloten) och behöll min position som vietnamesisk prostituerad och koreograf.
Showen gick verkligen helt fenomenalt bra i LA och vill även tillägga att kvällsshowen utan tvekan var den bästa showen Bronze Star bjudit på hittills! Alla var avslappnade, fokuserade och helt enkelt strålade i sina respektive roller, mig själv inräknad. Att Danni satt i publiken för att visa sitt stöd gjorde definitivt inte saken sämre :)
Så, hur nostalgiskt det än må va verkar det som att det är dags att ta adjö av Bronze Star och bara njuta av de fina minnena.
Och om jag inte sa det så vann vi The Golden Wrench under festivalen för effektivaste, samt renligaste in och utlastningen av scen, ljus- och ljud teknik, kostym och rekvisita.

Kommentarer
Martina säger:

Gud vad stolt jag blir!!

Svar: Ååååhh! Tack Martina! Betyder så mycket för mig att ha ert stöd :)
Mikaela

2013-02-19 | 15:39:00
Bloggadress: http://engmanreed.wordpress.com
Mamma säger:

Stolt mamma håller tummarna för att ni kommer till finalen i Washington. Kram.

Svar: Tack mamma! :D Ja nu är det bara att vänta och se! Kram
Mikaela

2013-02-19 | 16:59:57
Pappa säger:

Superbra Mikaela! Vi är så stolta :)

Svar: Tack! Ert stöd betyder så mycket! :)
Mikaela

2013-02-19 | 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback