Mikaela myndig i USA

Ja äntligen myndig dådå... igen, eftersom jag hittills inte varit vuxen nog att dricka i USA. Men nu är man alltså 21 och laglig över hela världen.
Hade verkligen en otroligt fin födelsedag som jag sa tidigare.
Värdfamiljen gjorde jättemysig middag och bjöd på vin.
"My first Legal sipp in the US" sa vi när jag som vanligt fick ta en klunk ur Chrisi's vinglas innan middagen.
Vi åt någon otroligt smarrig grönsakskompot med get ost och någon sorts kryddig korv. Mm, mm, mm!
Sedan hade de även köpt hem cheesecake till efterrätt ^^
Mina planer med vänner för kvällen löd som följer:
Hanna och David kom och hämtade upp mig och vi for ut på Red Robins (restaurang/bar).
Åt där unlimited fries och blev bjuden på Margerita. Fick även visa leg som alla vuxna! Servitrisen gratulerade mig på födelsedagen och bjöd till och med på en glass med choklad sås och vispgrädde on the house!
Efter mycket trevligt sällskap och mat där for vi vidare och mötte upp med Danni och Josh.
De hade fixat i ordning en Hucka (vattenpipa) så vi satt där i ett antal timmar och pratade och hade det trevligt.
När vi pratat skräckfilm i säkert över en timma och det började lida till starx över midnatt bestämde vi att det var dags att säga god natt och jag och Danni for hem och sov.
(Jättegulligt btw, precis efter jag gått och lagt mig och Danni gick ner för att släcka lyset hörde jag plötsligt snabba fötter ta sig upp för trappan och in i sovrummet varpå Danni även tog sig en titt i garderoben. Haha, bara så komiskt hur män alltid ska spela så orädda och tuffa, när de egentligen blir lika uppskrämda som en själv över läskigheter.)

Kommentarer
Mamma säger:

Låter som du haft en jättefin födelsedag. Kram.
Ja, även män kan bli rädda. Fniss!

2012-09-14 | 13:47:40
Pappa säger:

Utom pappa förståss :)

Vilken härlig dag du fick, hälsa till alla från oss

2012-09-14 | 16:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback