Emergency Room

Tror inte jag berättat det men jag åkte även in på Akuten förra fredagsnatten.
Hela började med att jag fick symptom av urinvägsinfektion redan andra dagen efter att jag kommit tillbaka hit till USA. Eftersom detta är något som dock förekommit rikligt i min släkt, kände jag igen symptomen och började genast behandla det på egen hand.
1. Genom att drick Mycket vatten!
2. Hålla mig varm.
3. Äta tranbärskappslar. (Finns inte direkt så mkt lingondricka här, men annars funkar det med)
4. Äta Ipren vid första symptom. (Anti-inflamatoriskt du vet )

I vilket fall, trodde att jag börjat bli bättre när jag plötsligt en natt vaknade av extrema ryggsmärtor nere i svanken. Trodde dock att detta berodde på en sträckning eller stelhet, så stretchade lite, tog en Ipren och gick och la mig igen. Vaknade smärtfri nästa morgon, så tänkte inte så mkt mer på det.
När jag däremot på Fredagkvällen hemma hos Danni(efter Svenska middagen) fick ont igen började jag ana ugglor i mossen.
Började googla symptomen och fick då svar att infektionen kunde spridit sig vidare till njurarna och att jag genast borde uppsöka läkare.( Annars kunde det sprida sig vidare till blodet och utveckla blodförgiftning)
Vid det statmentet hade jag i princip slutat andas.
Så den nästkommande halvtimmen gick till ett väldigt tårfyllt sammanbrott från både min och Danni's sida..(mest på grund av att Jag var så skärrad).
Men hade inte direkt räknat med att bli så sjuk och dessutom behöva åka på akuten i ett land vars medicinska system jag inte riktigt haft tillit till.
Vi åkte i varje fall dit och jag är himla glad för det.
Så här är alltså jag, runt kl 3 på natten, efter att ha gjort urinprov och blivit omhändertagen av läkare relativt snabbt (mesta väntetiden gick faktiskt till i den här sängen, medan jag väntade på att få mitt antibiotika recept. Fick även några smärtstillande tabletter som skulle göra toalettbesök lättare, men även gjorde mitt urin oranget.)
Så som du kan se: Detta är en extremt trött men glad Jag, slightly and Oh so attractively from below.
Men glad var jag faktiskt... mest för att både jag och Danni fick trötthetsflum men, ändå.
En väldigt rolig natt där det åtekommande skämtet var "Ehuh, ehuh.. I'm sick" - från Mean Girls, vilket blev hysteriskt roligt just då.
 
Kom hem runt 5 på natten efter 4 timmar på akuten och efter att ha hämtat ut medicin och köpt tränbärsjuice. Så har nu ätit antibiotika i en vecka och tog min sista kur igår, så nu är det bara och hoppas på det bästa. Än så länge ser dte ljust ut.
Sista lite grej, observera grejen jag har på fingret och runt armen. Dessa var kopplade till en maskin för att observera min puls och temperatur.
Never thought I would get to experience that!
 
 

Kommentarer
Pappa säger:

Hoppas du mar battre vannen, har har vi det bara bra, inte sa mycket sol som vi hoppats men vi gor lite utflykter i stallet for att vara pa stranden, kram fran oss alla

Svar: Ja nu är det bara lite vänta och se. Än så länge så verkar det ganska ljust i a f :) Vad roligt, såg att ni åkte in till Florens. Ni får ju lägga ut lite bilder så jag får se! Puss och kram på er
Mikela

2012-09-02 | 13:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback