The Hobbit: Bakom kulisserna, del 1.

Nu börjar det nalkas premiär för The Hobbit (svenska titeln Bilbo) och för er som är Ringen-fans (Lord of the Rings) har jag en liten glädjande video att bjuda på. Här har ni nämligen först videobloggen från filminspelningen av The Hobbit, vilket inkluderar rundvisning av sets, kostym design och intervjuer with the cast and crew.
Själv läste jag boken i somras när jag var hemma i Sverige. Otrolig nostalgi-tripp. 
Och helt otroligt att få se ännu en Tolkien saga komma till liv.
Detta är alltså vad som förde mig dit jag är idag och fick mig att vilja arbeta med film.
Inte The Hobbit, men just att se hur själva skapandet av en film går till. Insåg nämligen då att "om jag jobbar som film-regissör" så kan jag jobba med allt jag älskar på min estetiska lista.
Att skapa något så makalös tilltalar mig något enormt, även om jag tvivlar på att det någonsin kommer att komma ett mästerverk som det som Peter Jackson skapade då han gav sig på Ringen triologin.
Letar i detta nu frenetiskt efter premiär biljetter för filmen. Önska mig lycka till!

Kommentarer
▲ ALEXIA - P H O T O G R A P H Y säger:

super fin blogg:D
allt bra med dig? kram

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir :) joo tack allt rullar på, men det är lite mycket nu när Midterms är här och jag dessutom tillbringar helgerna med rehearsals. Själv då? Något spännande som händer i helgen?
Mikaela

2012-10-06 | 00:12:29
Bloggadress: http://nattstad.se/alexiaholgersson
Julia Abrahamsson säger:

♥frågestund på min blogg♥ Fråga på :) ♥

Svar: Får säga exakt samma sak till dig ;) Och detta är min fråga för frågestunden: Hur hittade du min blogg? Och sen undrar jag vad som driver dig att blogga? :)
Mikaela

2012-10-07 | 17:26:21
Bloggadress: http://jemiax.blogg.se
Josefin säger:

Gosh Mickiz! Den där videon var ju jättehäftig!! Kan du gissa vad jag gör på min födelsedag? ;)

Svar: Premiar for the Hobbit? ;)
Mikaela

2012-10-10 | 11:35:56
Bloggadress: http://josefinalgkrona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback