Skådespelerska

Om jag inte sa det så fick jag positiva nyheter efter castingen för Bronze Star.
Gjorde med andra ord bra ifrån mig under Call Back'en och fick en roll i produktionen.
Känns väldigt hedrande med tanke på att jag är med i den orginella roll-listan, då detta är en pjäs som aldrig förut visats och därför har världspremiär den 9:e November.
Bronze Star är baserad på en sann historia om mannen Carl som var med i Vietnam kriget och där insåg att han var gay. Den utspelar sig både under 11 September 2001 (terror attacken mot tvilling tornen) och (genom flashbacks) också tiden för Vietnamkriget. Många svåra frågor som PTSD, död, krig, familj, acceptans, homosexualitet i millitären etc, utforskas här på ett genialiskt gripande sett.
I produktionen kommer jag både spela en Vietnamisk prostituerad och en Hippi (i Crals tankar, har med PTSD att göra. Jag är här i princip den lilla djävulen på axeln, som påminner honom om alla traumatiska upplevelser han helst vill glömma)

Här har vi lite bilder från allra första genomläsningen av manuset:
På bilderna ser ni en härlig skara av Citrus College elever, krigs vetteraner och skådespelare från Hollywood.
Ikväll är det i alla fall rehearsal igen och Niel (regissören) have put me in charge of teaching my fellow Vietnamies prostitutes some seductive moves, eftersom jag har god erfarenhet av dansklasser och även som danslärare. Så ikväll tror jag det blir först och främst lite "blunda och dansa till musiken" övningar för att få dem att känna sig mer bekväma och även så jag kan se deras rörelse mönster.
En sak i taget.

Kommentarer
Amanda :) säger:

Oj shit, jag blir riktigt imponerad Mikkan! Bra jobbat hörru!!


Svar: Nämen tackar!! :D hoppas du har det bra hemma i Svea, kram på dig!
Mikaela

2012-10-03 | 09:12:37
Becka [fotoblogg] säger:

Så fin header du har. :)

Svar: Jamen tack och bock :) kan ju säga detsamma hörre du ;) fina bilder du tar
Mikaela

2012-10-03 | 13:34:32
Bloggadress: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Pappa säger:

Vad spännande och roligt Mikaela, lycka till med detta!

Svar: Tack, jo det känns jättespännande och ska bli jättekul att se slutresultatet :D
Mikaela

2012-10-03 | 23:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback