För att Naturlig skönhet är vackrast

Idag tänkte jag prata om något som är väldigt viktigt i filmbranschen.
Inte att man är tvungen att vara en så kallad "Naturlig skönhet a la model style", utan faktumet att man måste acceptera sin egen unika skönhet och analysera vilka sorters roller man kan få bara via utseendet.
Svar ja, detta är tufft att göra i början och kräver objektivitet, men när du väl har börjat förstå dig på hur andra ser ditt utseende och dessutom ser andra skådespelerskor/skådespelare som du delar liknande drag med lovar jag dig att du kommer tänka: Hmm, jag ser inte så dum ut ändå.
Och ja jag vet, det är lätt att hamna i fällan att börja titta på skådespelare/artister/modeller du gärna Skulle vilja se ut som, men jag vet med säkerhet att du kommer att finna lika naturlig skönhet i människor mer lik Dig. 
Så ställ dig framför spegeln och verkligen se dig själv för första gången. Utan smink, med smink, med håret uppsatt och med håret ned. Med håret blött, med håret tillfixat, testa helt enkelt alla möjliga utseenden för just dig och se till att verkligen låta dig se dig själv på riktigt.
Det kommer ge dig insikt om vem du är, vad som passar dig och att du faktsikt har din helt unika skönhet.
Funkade i vilket fall för mig.
(Annat knep är även att gå omkring sminklös i några veckor. Om inget annat hjälper kommer detta definitivt få dig att acceptera ditt naturliga jag. Jag går ofta omrking sminklös nu för tiden och har äntligen tagit mig till en punkt där jag känner mig lika bekväm med detta som när jag är tillfixad.)
Därför ger jag er här ett par totalt osminkade bilder av mig själv i andan av inlägget!
 
Tyck gräna till om vad "naturlig skönhet" betyder för dig och tipsa mig gärna om vilka roller Du kan se mig i efter att ha sett dessa bilder :)

Kommentarer
Johanna säger:

Vad bra skrivet!:)har själv svårt för att vara utan smink tyvärr, men tycker om naturlig skönhet!:)

Svar: Tack så mycket! Gläder mig :) vet vad du menar, men det handlar mest om en fas. Du kan alltid testa vad jag skrev om och se om det funkar för dig med. Så roligt, för det var egentligen en övning jag fick från än av mina teater-lärare för att se vilka roller jag skulle passa i, men gav även otrolig självinsikt och självkänsla :)
Mikaela

2012-10-05 | 14:04:59
Bloggadress: http://geminaarts.blogg.se
ljushuvudet säger:

Naturlig skönhet kan vara olika saker .En människa som har själen i sina ögon,utstrålar värme osv. blir väldigt vacker.En människa som inte gömmer sig bakom tonvis av smink eller botoxar sig är oftast vackrast.Visst kan smink göra en finare i lagom dos men det är ju inte "äkta skönhet"Skönheten kommer inifrån.Det beror också på hur man mår mentalt,om man ser glad ut ifrån hjärtat så blir man också vacker.Ja som sagt det är en stor fråga med många svar.Skönhet ligger också alltid i betraktarens ögon.Alla är vackra för någon.En människa som tycker om sig själv,andra och livet blir också vacker

Svar: Håller med om vad du säger, en människa med mycket självkänsla kan ofta stråla mer än en människa som är typiskt snygg. Så ja, som sagt i inlägget, handlar inte så mycket om vad du har för utseende, mer om din egen inställning till det :) Mycket bra svar, tack så mycket!
Mikaela

2012-10-05 | 23:19:09
Liborius säger:

naturlig skönhet är en person med bra och positiv självkänsla enligt mig! Och det där med att gå runt osminkad är ingen utmaning för mig då jag aldrig sminkar mig haha:)

Svar: Tycker jag låter hälsosamt :) Att gå heltid utan smink alltså. Och ja, självkänsla är viktigt för att inse sin egen skönhet och vara bekväm i sitt eget skin! Mycket bra svar, tack för det :)
Mikaela

2012-10-05 | 23:43:32
Bloggadress: http://liborius.blogg.se
J. säger:

Hej, jättebra inlägg, vännen! Jag känner att jag behövde läsa dethär, många behöver säkert det. Väldigt inspirerande och så :) Ska helt klart köra au natural till veckan :) Och roligt att läsa om allt du gör där borta. Känner att jag saknar dig, min twin :)

Tänkte också, ba' för skojs sjull, kan du ju kolla vem du är lik här:
http://celebrity.myheritage.com/FP/Company/try-face-recognition.php

...Annars har vi ju pratat om Kate Beckinsale och Courteney Cox hundra gånger ;) antar att jag, baserat på vad jag hört om min likhet till Camilla Belle kan agera i skräckfilmer och historiska draman... och det kan jag nog leva med ;)
Ta hand om dig. Kram

Svar: Tack så mycket! Och vad glad jag blir att jag kunde hjälpa mig med vad du behövde höra, lite så där omedvetet. But that's what twins are for right? Two bodies, one mind ;) Saknar dig med och vi behöver definitivt prata snarast. Har varit helt insane här under senaste veckorna, men nästa vecka kommer jag äntligen få lite lugn och ro (peppar, peppar, ta i trä.) Och ja definitivt och sen är du lik mörkahåriga tjejen från Wicker park också :)
Haha, ja, känns himla skönt att på ett vis ha kommit tillfreds med hur jag faktiskt ser ut och inte hur man kanske önskar att man såg ut. Känner mig mer klar på detta än någonsin :)
Mikaela

2012-10-07 | 05:51:54
Bloggadress: http://madebyJ.blogg.se
Amanda Kämpe säger:

SV. Det går inte bra... men har praktik på åhlens nu,så får se vad som händer :P

Naturlig skönhet är självsäkerhet för mig. Är det en person som trivs bra med sig själv, så får den personen ett slags lyster om sig själv och den lysten gör så att man blir naturligt vacker, den sprider positiv energi och de gör så att man attraheras av den personen på olika sätt:P

Svar: hmm, okey, onskar dig lycka till i vilket fall :)
Mikaela

2012-10-08 | 20:26:14
Bloggadress: http://amandakaempe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback