Skridsko åkning utan Snö

Det finns vissa saker att verkligen sakna med Sverige när man inte befinner sig på hemmaplan. Snö kring jul är en sådan sak. Att uppleva julmånaden här i Kalifornien är på många sätt annorlunda, framför allt vädret som håller sig närmare till vad vi kallar tidig höst. Men i lördags fick jag uppleva riktig december magi då jag och Danni åkte Skriskor!
Mitt bland LA's palmer och skyskrapor har de nämligen satt upp en isrink i mitten av Pershing Square, under namnet "Downtown on Ice". Endast 8 $ för en timme... vilket i och för sig kanske låter ganska mycket för oss som är vana vid att ta med våra egna skridskor och åka gratis, men varenda krona var det minsann värt! 
Kändes nästan som om jag var hemma och åkte i Kungsträdgården, en glittrande vit vinterdag
.... förutom faktumet då att det inte var så vitt här, och att jag var omgiven av tropiska palmer och endast bar EN tjocktröja under jackan, men stämningen var definitivt den samma. 
Skadade ju inte heller att vara i denna romantiska situation med pojkvännen när julbelysningen tändes som skymningen föll. 
Så detta var min julmagi i mitten av Pershing Square, Los Angeles, och jag hoppas att jag lyckats dela med mig av den till er.
Förutom detta besökte jag och Daniel tidigare under dagen the Flower Market i the Flower District, vilket tydligen ska vara världens största blommarknad, med växter från alla jordens hörn. Och sen blev det även att åka Angel Flight Railway, eller med andra ord "världens kortaste tåg", upp till parkbänken där Zooey Deschanel och Joseph Gordon-Levitt satt i filmen 500 days of Summer. Slutligen efter skriskoåkningen blev det en tur till Little Tokyo, där vi fick oss lite shopping och otroligt god mat.
Mer om detta + bilder is coming up!
Nog vart det en makalöst bra dag allt!

Kommentarer
Martina säger:

Mys :)

Svar: :) såg du receptet föresten? För lussekatterna
Mikaela

2012-12-18 | 16:54:53
amanda kämpe säger:

Såg verkligen skit mysigt ut :D!

Svar: Oh ja!! Det var det också! Påminde mig jättemycket och skridsko åkning i Kungsan :)
Mikaela

2012-12-18 | 19:35:10
Bloggadress: http://amandakaempe.blogg.se
Pappa säger:

Kul!! Lite försmak av vintern :) Du visade inte pappas trick från Kungsan :) ?

Svar: Haha, dessvärre inte :) Det var för mycket folk. Berättade om det för Danni dock ;) Höhö
Mikaela

2012-12-18 | 19:57:04
Mamma säger:

Va´ roligt att åka skridskor.

Svar: Och förhoppningsvis blir det mer av den varan :)
Mikaela

2012-12-19 | 19:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback