Semester betyder något helt annat på Engelsk

The statement of the day. Finals närmar sig med storsteg och har nu mindre än 36 timmar på mig att studera om alla kapitel i astronomi inför mitt sista test i kursen. Tur att jag faktiskt varit en duktig elev i höst, vilket gör det lite lättare så här vid semsterns slut ... aka, terminen. För min egen semester, mitt jullov, tar inte start förren onsdag. 
Dagen har i vilket fall handlat om att läsa om viktiga noteringar för varje kapitel, gamla arbeten etc. för Astronomin. Har även gått igenom min budget och överraskades glatt av att jag "inte alls spenderat sådana mängder som jag trott på MAT senaste månaden". Ännu en anledning till att inte gå med i några produktioner till våren. Mina matkostnader skjuter alltid i Höjden på grund av alla sena kvällar och utgångar med vänner efter repititioner. Men som sagt, har till och med lyckats spara lite peningar nu under höst månaderna, så blir nog julklappar till släktingarna i Jul ändå.
Nu är det inte länge kvar till jag kommer hem till Sverige igen!
 
Fin syn jag haft framför mig medan jag pluggat till En av mina kurser inför Finals.
Uppmuntrings Ros jag fick av pojkvännen strax efter vi avslutat Bronze Star.
Det romantiska brevet jag skrev om i tidigare inlägg.
 
På menyn för morgondagen står uppsatts skrivning för World History (en uppsatts inkluderande i princip allt vi gått igenom i höst. Allt från jägare och samlare fram till Renässansen, med inriktning på civilization, imperium and exploration), möte med regissören av en kortfilm jag blivit erbjuden att medverka i, samt middag med Danni och hans pappa.
Första 3 dagarna av nästa vecka kommer bli intensiv, men sen är jag äntligen fri!
 

Kommentarer
Pappa säger:

Lycka till med Finals!

Svar: Tack :)
Mikaela

2012-12-11 | 23:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback