Lucia firande i annat land

I morse steg jag upp tidigt, tidigt för att hinna upp innan Chris and Jan (mina värdföräldrar) som vanligtvis är uppe med tuppen. Tänkte nämligen överraska dem med att fira Lucia.
Som tur var var endast Jan uppe, men hade ännu inte ätit frukost. Så jag dukade fram saffarans bullarna jag och Deborah bakade igår, mandariner och ny kokat te. Ställde dessutom min dator mitt på bordet och sökte fram morgonens Lucia firande från Svt :)
Blev mycket uppskattat och vi fick en lugn och fin morgon tillsammans.
Fick dessutom veta att sådana traditioner som Lucia inte är tillåtna i Usa eftersom detta anses som överreligöst och kan förnärma människor av andra religioner. Med andra ord, människor som inte är kristna.
.... undrar varför det är landet av störst Jul hysteri i så fall.
I vilket fall, Glad Lucia! Hoppas ni får en underbar dag!
 

Kommentarer
Pappa säger:

Åhh vad mysigt ni gör :)

Svar: Minsann :) Hoppas ni hade en fin lucia med
Mikaela

2012-12-13 | 23:30:54
Mamma säger:

Mysigt!

Svar: :)
Mikaela

2012-12-14 | 14:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback