Universal Studios Halloween Horror Night

Så igår efter min dansklass åkte jag och Yodo alltså till Universal studios. Blev dock rätt sent innan vi kom dit så vi trodde knappt vi skulle hinna se nånting!
Luckely for us, så var det Halloween Horror Night, vilket innebar att vi kunde stanna där tills 2 am.
Det var AWESOME!!
De hade förvandlat hela temaparken till en skräck-scen!
Och använt teman som "Klowns", Zombies och läskiga hobo-pirater som sprang omkring med "motorsågar" och rasslande föremål. Riktigt creepy faktiskt... men lagom creepy.
Jag och Yodo köpte i vilket fall var sitt Infront of Line pass, vilket innebar att vi fick gå före hela kön till atraktionerna ... och dte kostade typ bara 5-7 $ mer.
Alla atraktionerna var dock omgjorda för temat. Så vi gick i ett antal spökhus, åkte Studio Tour a la "Scream" och fick gå av och gå bland alla screammördarna och skrikande tonåringar som blev jagade. (de höll dessutom på med en film inspelning under tiden vi var där)
Men roligast tror jag ändå att Mumien- berg och dalbanan och Jurassic Park river ride var!
Vi blev asroliga på båda fotona, men vi köpte inget, något jag ångrar nu...
Det var i vilket fall en jättekul dag igår, men det ska bli skönt att få slappa hemma i helgen. Tror jag behöver det.
 

Trackback