LA sightseeing!!

Så här är lite bilder från LACAM och Tim Burton utställningen!
Kunde tyvärr inte ta så mkt bilder, men det var verkligen något extra!! :D
Wooooa, vet inte ens var jag ska börja... Var fullt med sketcher, målningar och tidigare verk som han gjort enda tillbaka från collegetiden i princip. Men det som jag var mest exalterad över var att de visade några av hans kortfilmer och rekvisita och kystymer från större filmer! Vi kunde t ex se batmans masker, catwomens "latex"dräkt, Edward scissorhands saxhänder + hans dräkt!! Dockorna som de använde i de faktiska filmerna för "The nightmare before Christmas", "Corps Bride", "Vincent" etc!
Maaaan, om jag var lyrisk!!
Efter det så for vi till Chinatown, mötte upp Ayano och gick och åt (på en random resturang). Det var bara det att efter en stund insåg vi att den inte var så random som vi trodde. Tydligen hade Jacki Chan använt resurangen till en av sina scener i första "Rushhour"filmen!!
Testade dumplingar och chicken chow mein där för första gången. 4,5 av 5 möjliga :)
Otroligt vacker liten "stad".
 
Sen for jag och Ayano och mötte upp Yodo och hans vän Rentarow en liten stund, efter det for vi hem och chillade i hammocken fram till kl 00.07 då Martina (älskade stora syster) ringde och grattade mig på födelsedagen. Var ootroligt härligt att höra din röst :)
 
Ska lägga upp lite videos från dagen senare med! Men just nu behövar jag sova!
Puss, puss!
 

Trackback