Audition

Iiiihihi! Är jättetrött men jätte exalterad! :D
Gud vilka händelserika roliga dagar säger jag bara!
Igår hade jag späckat schema! Började kl 9.55 och hade ESL 101, direkt efter det så hade jag Intermidiet Voice (asrolig lektion. Gemensam uppvärmining och gemensam röstteknik. Efter det så får alla komma upp en och en och sjunga solo... vilket innebär att vi måste ha med oss noter till pianisten. Min lärare Mr.green kommenterar dessutom på allas framträdande medan man står där uppe, i lärande syfte) och efter det så åt jag lunch med Hiromi.
Gud vad jag älskar min lärare i "Tech for theatre, tv and movies". Super rolig snubbe! Tror inte jag skrattat så mkt på en och samma lektion, sen jag vet inte när.
Dessutom fick vi gå en rundtur i verkstaden igår. Alltså där vi kommer tillverka rekvisita etc + att vi fick gå upp högst upp i "The Haugh" (där jag för övrigt hade audition idag) vilket är stora teatern på Citrus. Detta var alltså backstage, inte högst upp där publiken satt, utan där alla lampor och kablar till ridoerna sitter etc. Jag tyckte det var fett häftigt, men det var det nog inte så många som höll med om. Dock förstår jag dem, vi var trots allt på 200 feets höjd.
Träffade även en ny vän vid namn Danni (Daniel)(påminnde mig lite om dig lillsyrran) och han hade tydligen också nyligen varit i Kina i nån månad. (Hanna han var förbi DonGuang!) Så slutade med att vi åkte och käka på kinarestaurang innan vi var tvungen att skynda oss tillbaka till skolan, då båda två hade kvällsklasser.
Vilket för mig var Intermediate Balett kl 7.00-8.30 pm. As kul! Tyckte typ mer om den än Jazzen.... so far.
Efter det mötte jag upp med Yodo.
Idag började jag inte fören kl 11.30 am då jag hade Acting Fundamentals. As kul! Vi fick faktiskt göra lite övningar idag... Efter det var det bara att skynda sig hem och frächa upp sig eftersom jag var tvungen att vara tillbaka på skolan kl 16.00 då auditionen för "The sound of music" musikalen de ska sätta upp började då.
Guess what? Min buss var sen!
Så 16.20 tar jag mig in, får fylla i lite papper, sätter mig och lyssnar på de andras audition och plötlisgt är det min tur!
Jag var sist.
Sjöng "Wishing you was some how here again"- Phantom of the Opera.
Var en aning nervös och skakis i början, men hittade mig till rätta hyfsat snabbt. And I really feel like a naild the chorus!
Så jag är nöjd :)
Så nu får det bära eller brista! Jag känner mig i vilket fall nöjd, då ett dusin av de som ansökt sedan gick och sjöng på låten (hörde till och med en kille som försökte ta ut den på piano, innan jag gick hem) plus att killen som jag satt brevid under auditionen High fivade mig då jag var klar... och när jag presenterade mig som Mikaela sa han "You sure your names not Christine?"
(Kvinliga huvudrollen från Phantom:) )
Så ja, jag antar att jag inte kan säga annat än att jag är nöjd!
Nu måste jag gå och göra läxa.
Got another busy day tomorrow

Trackback