När livet är vackert

..Igår var verkligen en sån dag. Dagen innan med för den delen.
I förrigår (onsdag) bjöd jag Tobias och Anneli på Tacos på min altan. Mitt i middagen så ringer det på dörren och jag går och öppnar i tron om att det är mina små grannar som kommer på besök.
Det är bara det att när jag öppnar dörren är besökaren inte alls så liten, utan väldigt lång och med långt blont hår och jag kunde inte riktigt placera denna person eftersom denna person most definitely borde ha befunnit sig i Kina!
Men när jag insåg att det var hon skrek jag bara rätt UT!! (skrämde nog slaget på Tobias, Anneli och resten av mina grannar på köpet)
Hanna är åter på svensk mark!!!
Så henne spenderade jag alltså gårdagen med :)
Vi var på loppis och auktion (Jag inhandlade en jättefin gammeldags handspegel och för Hannas del blev det några fina risskålar, för det finns ju inte aaaaaaaaalls att köpa i Kina *blink, blink*) och sedan for vi ut till hennes stuga och käkade once again Tacos, tillsammans med su padre.
Annars tog vi det bara lugnt och kollade på filmer och bilder från hennes vistelse i Kina, promenerade, pratade och åkte bil... till soundtracket av "O Brother, where art thou".
Totally epic på de fina små landsvägarna!
..... vilket det även var att åka hem till tonerna från filmen "Spirit"
(Min spegel och lite gåvor från kina, minus fjärilsklämmorna)
I övrigt fick jag även reda på igår natt att det nu gick att boka om min intervju till den 5 aug, istället för den 15, på ambassaden i Sthlm. Which means att jag faktiskt kommer kunna åka och studera i Glendora till hösten!
Happyface is so On!!
(Såg lite osäkert ut där ett tag eftersom inställelse datum på skolan var den 15 aka samma datum som min intervju på ambassaden och att det tar en vecka att återfå pass och Visa!)
Så idag har jag suttit och försökt fixa med boende och kollat flygbiljetter mm.
Ska se till att plugga lite körteori också innan det är dags att sätta igång med middagen, för sen blir det movienight med kompisen Sebbe!

Kommentarer
Jossan! säger:

Ah, Mikkan! Gud va kul och vilken tur att du kunde boka om intervjun :D Hoppas du har det hur bra som helst dar hemma sa ses vi om en dryg vecka, da tanker jag spendera sa mycket tid med dig som mojligt innan du drar till CA(varesig du vill eller inte!)



PS. Ska till Bath imorgon. Ringing any bells? :) + det finns en fransman har som ser typ ut som Fauci!!!

2011-07-22 | 18:36:27
Bloggadress: http://finebyjoe.blogg.se/
Anonym säger:

Hej storasyrran! Kanner du inte att du borde uppdatera lite? Jag ar ju do-nyfiken pa hur det gar med alla din projekt! Puss. Jossan

2011-07-25 | 19:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback