Well as far Go

.... eller "Wellsfargo" där vi fixade ett amerikanskt bank acount åt mig och några andra idag.
Riktigt bra bank.. förvånande bra faktiskt. (Känner nog mig lite översmickrad av välkomstpresenten vi dessutom fick av dem.... tvättpåse, caffemugg, stickers-portmonä och markeringspennor...med stickers i!)
 
Så, igår hade vi alltså the international student orientation.
Då fick vi veta schemat för den här veckan, presentation av en massa lärare och viktiga kontakter, rundvisning runt citrus, göra regestrering för student ID and what not!
Har redan träffat en massa trevliga människor som jag hittills spenderat mest tid med. Några av dem är Hiromi, Theo (tjej), Erika, Oskar, CJ och Yodo. That's right har lyckats träffa på en svenne redan och en vars namn påminner om vår lilla gröna gubbe från Star wars!
Det roliga var egentligen hur jag fick veta att det var en till svensk bland utbytesstudenterna. Frågade hans vän, CJ, var han var ifrån (.. He's Auustralien btw) och när jag sen förklarade att jag var svensk hör jag bara hur nån börjar asgarva brevid mig!
Men det var trevligt, vi satt och åt lunch allesammans sen :)
 
I övrigt så gjorde jag mitt placement test idag, dock bara för engelskan... har haft en mindre chock av jetleg idag så höll knappt på att ta mig ur sängen imorse och somnade nästan under testet ..(hur nu det gick till)
Så nääej, det blir inget mattetest för min del förens på torsdag, då jag för övrigt har min counseling.
Och imorrn ska jag och Hiromi utforska marken kring skolan! Could be fun!.... and dangerous ;)
 
Theo, Erica och Hiromi
Sierra View Drive, Glendora :)
 
Oh, och om jag inte sa det så består typ 90% av alla utbytesstudenterna av Asian people!
Haft jättemysig middag med värdfamiljen ikväll.. kyckling så kan inte direkt klaga! :)
 
Och sen har vi haft movienight och kollat på Matrix!!!!!!!!
 
Oh, well, got to hit the sack!
Godnight sleep tight and don't let the bed bugs bite!
 

Trackback