Handmade in Firenze

Så, idag blev definitivt inte som planerat..
men det blev en bra dag ändå, om än en aning nostalgisk.
Skulle mött upp med Yodo runt lunch, men när jag äntligen får tag i honom säger han att "han inte kunde ses idag"... which sucked. Så struntade i att ta bussen till Citrus, för att eventuellt möta upp med Hiromi, utan styrde stegen mot Glendora Marketplace shopping center (which is 2 miles) och kollade in vilka filmer som för tillfället går på AMC cinema och titta lite i de andra närliggande affärerna.
Dit "resan" var rätt okey, men tillbakavägen seriously felt like Hell! Inte nådigt att gå omkring ute här när solen står som högst! ... tur att jag var smart nog att ta med mig vatten.
Men hittade i varje fall en ny favorit butik idag.
"Barnes & Noble"
Vilket alltså är en book shop! Nörden i mig bokstavligen skrek av lycka så fort jag klev in! Böcker, skivor och Dvd:er så långt ögat nådde... (tydligen en av de få som finns kvar i krokarna engligt min kära host father Jan, som så vänligt pekat ut bokaffären förra veckan när vi körde förbi)
Där inne spelade de Italiensk musik, medan jag gick omrikng och kollade igenom en massa okända och kända titlar.. Måste erkänna att jag gick och blev rätt nostalgisk därinne....
...vilket i sin tur resulterade i att jag köpte en ny dagbok och brevpapper.
(Så jag kan skriva till er och få skriva av migBoth handmade from Italy, Florence)
Plus att brevpapperet har ett mönster som är samma som ett jag hade när jag var yngre, från Italien of course, och som jag letat efter ett längre tag.
Kände mig i vilket fall väldigt nöjd, men börjar längta till skolstarten nu!
Av en rad olika anledningar..
(var tvungen att avsluta med lite Italienska toner :))
Jaja, Ayano kommer snart (en av mina nyfunna vänninor/roomate)
och då blir det subway-macke-middag...för omväxlings skull.
Seriously, min värdfamilj äter sjukt nyttigt! Which was a preeetty awesome fact for me, eftersom maten var en av mina värsta farhågor med att komma hit.
Sen får vi se om vi ser klart slutet av Benjamin Bottons.
Hare så länge!

Kommentarer
Jossan! säger:

Låter awesome men bokaffären! :D Hitta nån riktigt bra bok som jag kan låna över jul, HEHE



Ha det underbart. Kramar och pussar, Jossan!

2011-08-26 | 16:19:39
Bloggadress: http://finebyjoe.blogg.se/
Kaho säger:

Hejj :))

Lite nervost nu faktiskt..



Jag vill veta din adress :D

Da ska jag skicka dig blev!



Kram

2011-08-27 | 19:50:09
Bloggadress: http://kkkaho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback