JK Rowling Documentary

Vid 6-7 års ålder läste jag boken och var Fast!
Jag kan lugnt säga att ingen berättelse eller historia har haft en så stor inverkan på mig som den om Harry Potter.
....(förutom möjligtvis Pirates of the Caribbean!)
Jag, tillsammans med många andra vänner blev som besatta. Vi kunde alla namn, alla trollformler, lånade enskilda böcker om Quidditch och andra saker som hade med boken att göra. Vi gjorde hemmagjorda Hogwartsbrev och biljetter till perrong , vilket vi försökte (observera försökte) lura varandra med!

Och allt detta kom för att en människa satte sig ned för att skriva (vad som skulle komma att bli en av världens mest lästa böcker) om en liten pojke vid namn Harry Potter.
JK Rowling!

Såg en dokumentär med henne idag (nej alltså inte med henne Med Henne, utan om henne) och tyckte den var otroligt fascinerande. Där berättar hon om olika karaktärer, själva boken, kändisskapet och vad ur hennes eget liv som kommit att influera de olika böckerna.
Kände att jag var tvungen att dela med mig av detta, så här kommer ett litet klipp jag lyckades återfinna på Youtube.
(hela dokumentären finns också att återfinna i extra materialet till 6:e filmen "Harry Potter och Halvblodsprinsen")
Tyckte även att hon var förvånansvärt lik tjejen som spelar Dr. Reid i Scrubs.

I vilket fall, avgudar henne för att hon gjorde denna makalösa berättelse.
Har fortfarande tillfällen då jag känner mitt så kallade "Harry Potter-lycka moment".
Behöver absolut inte betyda att jag gör något Harry Potterish just då, det kan t ex vara när jag står och tar ut ur diskmaskinen. Men just då upplever jag samma känsla av upprymdhet och lycka som jag brukade känna när jag var liten och historierna om Harry Potter hade en stor inverkan i mitt liv.

Kommentarer
Alexandra - Uppsalas största blogg säger:

Vinnaren av dagens blogg finns uppe nu! :) Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya tävlingen. Klicka bara på länken här under :)

http://vadfanskajagheta.se/2010/october/mandag-dagens-blogg-2.html#comment

2010-10-18 | 20:55:55
Bloggadress: http://vadfanskajagheta.se
Hanna säger:

Haha "försökte" ? Snarare Lyckades lura varandra ;)

2010-10-18 | 21:16:20
G. säger:

Åh lätt en av de bästa dokumentärerna jag sett alltså. Känner igen mig i Harry Potter-lyckan, man levde liksom i en annan värld... ohh nostalgia <3

2010-10-18 | 23:46:19
Bloggadress: http://bullshitboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback