Bilresan till Italien ;D

Så, NU ska jag visa er rutten
för vår resa genom Europa! 

Vi börjar med att ta färjan över till
Rostock (Tyskland)

 Dan därpå är det mkt möjligt att vi
ska besöka ett slot vid namn
"Sanssouci" i Berlin


(klicka för större bild)

 Sedan beger vi oss mot Leipzig och
stannar där för att se 
 "Slaget vid Lützen"


Efter detta är det tänkta vi ska passera
Salzburg i Österike och där ta en titt på
borgen Hohenwerfen (som även fått agera
Örnnestet i många filmer om 2 v.kriget)



Sedan går rutten vidare genom Slovenien
tills vi kommer till nationalparken
Plitvice i Kroatien.

 


Ser det inte underbart ut? :D

I vilket fall, efter att vi besökt detta
underbara paradis går turen vidare mot
Zadar (vilket är en stad i kroatien)

 Nu är vi snart framme i Italien,
men på vägen dit ska vi även förbi
en Ö vid namn Krk (i kroatien)

 Men nu är vi alltså i Triste i Italien,
innan vi når slutmålet:

FLORENS!!!


Detta är alltså rutten vi ska åka
genom Europa och det kommer ta
runt 5 dagar att nå målet.
 Kommer inte att kunna blogga ngt
medan vi åker, så tänkte att ni skulle
få se lite vad jag har för mig :)

 Får lägga in bilder och berätta mer senare,
när vi kommit fram till släkten i Italy.

Så, nu har jag i alla fall packat ner shortsen
och bekinin.
 För imorrn åker vi!! 


Tills vidare:


Cut the crap...
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback