Chocolat

Varm choklad måste vara en av de bästa uppfinningarna i världen!
(särskilt när man äter frukost, Mmm, mm,mmm!)
Sov över hos Josefine i förrigår då vi såg "Seven pounds" (en av de få filmer som fått mig att lipa som ett as :O) till svenska filmanalysen.
På morgonen efter tog vi sovmorgon och drack varm choklad med MINT! My godness, was that good?
Hon hade med Chili-smak oxå, men det får bli nästa gång.
Min söta lilla syster (som oxå heter Josefin......) hade gjort varmchoklad med marsmallows när jag kom upp. Fösta gången jag drack choklad på det viset, fellin' like such an American ;) Medan vi satt och kollade på reprisen av Idol... Blev så himla glad igår då Niclas kom vidare, han och Tove är helt klart mina favoriter hittills!
Här har ni recept på varmchoklad och en mjölkdrink :
Varm choklad för två pers:

Fyll din kastrull med två koppar mjölk,
värm till det börjar ryka lite om mjölken och den blivit varm.
KOKA INTE!
Tillsätt då 4-5 tsk Kakao och sedan
3-4 tsk strösocker.
(kan även tillsätta en aning vaniljpulver)
Serveras med grädde eller marsmallows.
Strö även en gnutta kanel över detta, det lyfter smaken.
Mint-mjölk:

Finns inget särskilt recept här, det beror helt på hur pass svag/stark man vill ha drinken.
Här behöver du en blender eller matberedare,
då du med denna ska krossa några isbitar.
Häll sedan detta i ett högt glas och tillsätt mjölk samt flytande mint
(vilket du kan få tag på nästan vart som helst),
tills drinken fått en härlig smak som passar dig.
Enjoy!
Cut the crap...
Ciao!


Kommentarer
karolinajonsson säger:

okej =) det har inte jag heller, jag har bara en enkel digitalkamera. tro det eller ej ;)

2009-10-04 | 18:18:25
Bloggadress: http://jonssonfotograferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback