"Wicker Park" anledningen till att jag lyssnar på Coldplay

Igår var jag och såg Midgård-3:ornas (Dans och Musikarnas) sceniska projekt!
 Det var kung!!!
Årets tema var "I have a confession" och utspelade sig till största delen i en kyrka. Otrolig scenografi!!! De hade färgade glasfönster, kors etc (fast de var virtuella bilder på vit bakgrund), en biktstol och till och med rören från en orgel på sidan av scenen. Sjukt snyggt.

 Dessutom var det självklart otroliga nummer av midgårdarna themself. Visste redan vid första låten att "det här kommer att bli bra" när de börjde spela Coldplays låt "Lost" (en av mina favorit band)
 De spelade även Feeling good (som jag bland annat har här på sidan och total eggat hela hösten. Så ni kan ju tänka er lyckan hos mig när de började spela den) och många, många andra bra låtar och snygga dansnummer.

 Så för att gå från en sak till en annan. Började först att lyssna på Coldplay någon gång i (8:an?) Nian, efter att ha sett filmen "Wicker park" där de spelade "The scientist" som sista låten.
 Filmen är en av mina favorit filmer, även den med en liten deckar touch på den, och handlar om den framgångsrike fotografen Matt, som tillsammans med sin flickvän kommer tillbaka till sin förra hemstad New York.  Väl där börjar han dock få för sig att han ser sin tidigare flickvän Lisa, en väldigt framgångsrik modern dansare, som under deras förhållande plötsligt försvunnit spårlöst.

 Nu börjar en väldigt händelserik jakt som efter ett spöke, där Matt försöker få reda på vad som faktiskt hände med Lisa och om hon faktiskt är tillbaka i stan!

Här har ni trailern

Enjoy:

 

 

Så det var helgens filmtips :) Hoppas att ni blev sugna på att se den, för den är så värd det!
Och tills vidare...


Cut the crap...

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback