V for Vendetta

Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot.
I know of no reason,
 Why the Gunpowder Treason,
Should ever be forgot.


                                                         

Wahh! såg "V för Vendetta" igår. My Guush, typ den bästa filmen på länge! Kom ihåg när den skulle komma ut på bio och jag typ inte kunde vänta på att få se den, antar att jag inte hade några pengar som vanligt ;P
Kan seriöst nästan klassa sig med "Pirates" filmerna... men bara nästan.
 Men det är klart de är ju gjord av samma som skapade "Matrix" så de kanske inte är så konstigt att filmen är ett Mästervärk!
 Filmen har typ seriöst alla möjliga tidsåldrar i sig, de är lite svärdfäktning och medeltid och V är seriöst en rimmande Shakespear gentleman. Dock utspelar sig filmen i framtiden men visar också lite av andra världskriget och förföljelsen, fast i en liten en liten annan skepnad.
 Sedan hade den så klart den klassisk romantiska kärlekshistorien och kampen mellan gott och ont.
 
Helt klart 5 av 5 toasters. ;)

Cut the crap.
Ciao

Btw, jag vet att man aldrig får se hans ansikte, men jag svär, han var assnygg i alla fall!

Kommentarer
my säger:

hahahah vet du vem som spelar V? Hugo Weaving. hahahha, inte snygg.

2009-02-24 | 09:55:51
Bloggadress: http://mycreative.blogg.se/
vicky säger:

haha jag vill inte veta hur han ser ut för han är ju bränd x)

den filmen är jättvickye bra!!

2009-02-25 | 22:43:43
Bloggadress: http://wickywonka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback