Alla dansare, kolla hit!

Asså, Svt2 är så otroligt underskattat.

Ikväll mellan 21.00- 22.00 råkade jag komma in på kanalen och fick se att det var en jätteintressant dansdokumentär på programmet Kobran.

De pratade bland annat om hur dansen växt upp och blivit allmänt stor, så väl inom stilar som i media. De pratade om hur dansen blivit en trend i Hollywoodfilmer efter filmen Saturday night fever, hur den använts av moderna dansare och även hur andra framträdanden smyckats ut med dans för att göra det än mer intressant. (Dock kanske inte på det vis man förväntat sig)

 

Detta är bland annat ett knep som ”Klungan”, även kända från radioprogrammet ”Mammas nya kille”, tagit del av. Bland annat till deras senaste föreställning ”Det är vi som är Hemgiften”, tog de hjälp av den kända koreografen Birgitta Egerbladh och fick stående ovationer av så väl publik som kritiker.

 

I alla fall, tyckte det var en väldigt bra dokumentär och påminde mig väldigt mycket om varför jag började dansa, 6 år gammal :) Då min favoritfilm på den tiden, även var en film som togs upp i programmet, Strictly Ballroom.

 

 

 

Tycker den är värd att se för er som tycker om dans. Och då menar jag både dokumentären och Strictly Ballroom!

 

 

Cut the crap…

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback