Veckans Bok

Här är alltså den allra första Veckans Bok!
Och eftersom det är den allra första tänkte jag ta och uppmärksamma er om en bok som jag fick och önskade mig i födelsedagspresent.
Överenskommelser av Simona Ahrnstedt!



Läste ett utdrag ur boken i Augustis Cosmopolitan och föll pladask!
Kunde helt enkelt inte slita mig och var tvungen att veta mer när utdraget tog slut.
Boken är en otrolig skildring av det svenska 1800-tals livet och reglerna som gällde då
och kan liknas med Jane Austen romanerna.
Alltså fylld med spänning och Romantik!
Här har ni baksidans beskrivning av boken:
"Det är i december 1880 på Operan de möts för första gången. Hon Beatrice Löwenström som bor med sin farbrors familj och som lever ett hårt hållet konventionellt borgarliv. Han karismatiske Seth Hammerstaal, stadens mest omtalade ungkarl, en av Sveriges rikaste män som aldrig har levt sitt liv efter någon regelbok.

Efter den kvällen tycks de ständigt korsa varandras vägar i Stockholms societet. Seth fascineras av Beatrices intelligens, frispråkighet och hon liknar ingen annan kvinna han tidigare mött. Det dröjer inte länge förrän Beatrice och Seth inser att de är involverade i en mycket komplicerad men passionerad romans.

Men det finns planer och överenskommelser som personer i Beatrices närhet har avtalat planer som varken innefattar frihet, lycka eller Seth.
"
Visst låter det spännande!
Endast 191 kr på Bokia^^
Trevlig läsning allesammans!

Kommentarer
LINKÖPINGSSTOLTHET - ELINN säger:

jag har inte haft för mig så mycket men dagen har varit bra :)

vad gör du?

2010-10-17 | 21:58:27
Bloggadress: http://elinnjl.com
Simona säger:

Vad roligt att du tycker om min bok!

Kram!

Simona

2010-10-19 | 09:24:32
Bloggadress: http://www.simonaahrnstedt.se
Xenia säger:

Det är helt underbart att skriva om böcker som man har läst och vill dela med sig.

Här på min och väninnans bokblogg finner du vad vi läser

2010-11-01 | 14:30:17
Bloggadress: http://kultursnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback